Rode draad

“Cultuur is één ding en vernis een ander.”

 

Ralph Waldo Emerson

Reputatie en imago: verhalen vertellen wie je bent

Als je blijft benadrukken dat je géén roze olifant bent, blijft iedereen die roze olifant zien. Alles wat je communiceert is onderdeel van je bedrijfscommunicatie. Daarmee bepaalt het de uitstraling van je bedrijf naar binnen en naar buiten. Wat jij zegt over jezelf en wat anderen zeggen over jou is je reputatie. Of je dat zo bedoelt of niet. Al die deelverhalen zijn de dragers van jouw identiteit en je kan die verhalen dus ook voor je aan het werk te zetten om de gewenste identiteit van binnenuit te versterken. Dat is een complex verhaal om te vertellen. Wij weten hoe dat werkt en helpen je daarbij.

De rode draad door jouw verhalen

Eerst zoeken we het verhaal achter het verhaal: de rode draad. Wat is jouw belangrijkste boodschap? Waar ben je naar op weg? Waar gaat en staat jouw organisatie voor en wat is de unieke stijl van het huis? Die rode draad spannen we op tot hij zo strak staat als een echte spanningsboog. We kijken naar de onderstroom van gevoelens, emoties en interpretaties. Samen met jou gaan we die duiden en de juiste verhalen daarbij zoeken. Die delen we op de juiste momenten, met het juiste publiek en op de juiste manier. Dat betekent dat het niet altijd om de mooie of positieve verhalen zal gaan. Soms kan je beter op zoek gaan naar de tegenverhalen. Zodat je leert van wat er leeft, erover in gesprek kan gaan, erop in kan spelen en bij kan sturen.

Hoe vind je de juiste haakjes voor verhalen?

Je hebt een rode draad nodig om alle verhalen rond een onderwerp mee te verbinden. Hoe scherper je kiest, hoe makkelijker die rode draad hanteerbaar wordt voor jou en anderen. Hoe je die rode draad kiest en hoe je die vervolgens concreet vertaalt in verhalen is onze expertise.

Wil jij de rode draad door jullie verhalen vinden? Neem contact op!

Strippenkaart voor advies, begeleiding en training?

FRISSE IDEEËN OPDOEN?


2 UUR BRAINSTORMEN

Wat kan storytelling toevoegen aan jouw project? 

Voor €250 (ex BTW) denken wij met je mee!

LEES MEER

Projecten

In de jaren dat ik met Hélène heb mogen samenwerken in de directie Communicatie van het ministerie van Buitenlandse Zaken heb ik haar zien uitgroeien tot een senior professional met een passie voor storytelling. Daarbij kwamen haar kwaliteiten als theaterregisseur ook heel duidelijk naar voren.  Ze heeft het eindplaatje duidelijk voor ogen en weet daar in dialoog en samenwerking met anderen uitvoering aan te geven.

Zij heeft haar talenten ingezet om ‘het verhaal van BZ’ vorm te geven en deze corporate story op veel verschillende manieren door te vertalen naar de communicatie van BZ, intern en extern. Hélène kun je om een boodschap sturen en ze is daarnaast ook nog eens een plezierig mens en collega om mee samen te werken.

Ivar Nijhuis

Directeur Communicatie, Ministerie van Buitenlandse Zaken

 

Ga naar de blogpagina

DOWNLOAD NU!

.

Jouw eigen verhaalkaart

Bouwstenen en opbouw van een goed verhaal

Tips om verhalen te vinden

 

Abonneer je op onze blogartikelen en ontvang direct de downloadlink in je e-mail

Hartelijk dank! Check je e-mail om de inschrijving te bevestigen.

Pin It on Pinterest

Share This