Selecteer een pagina

Ons team

We werken graag en regelmatig samen met specialisten die ons aanvullen en versterken en die net zo houden van het werken met verhalen als wij. Natuurlijk zijn dat collega (corporate) stortytellers, maar ook veranderspecialisten, organisatie-antropologen, serious game/experience designers en theatermakers. Want verhalen laten zich op tal van manieren vertellen, verbeelden en beleven!

Dit is het team waarmee we afgelopen paar jaar mooie opdrachten hebben mogen uitvoeren.

Hélène Oostdijk - InsideStory

Wie is Hélène Oostdijk?

Hélène is de oprichter en drijvende kracht achter InsideStory sinds 2015. Ze heeft ruim 20 jaar ervaring als intern en corporate communicatieadviseur. De laatste 8 jaar heeft ze zich gespecialiseerd in (corporate) storytelling. Ze gelooft dat de organisaties die in staat zijn om mens en organisatie vanuit het hart te verbinden, de organisaties van de toekomst zijn. Sterker nog, dat dát de organisaties zijn die de toekomst zullen helpen vormgeven.

Sinds ze met verhalen en narratieve technieken werkt, weet ze dat die een super krachtig instrument zijn om te bouwen aan verbinding tussen mensen. De focus van InsideStory is in de loop der jaren helemaal komen te liggen op het helpen van (publieke) organisaties die werken aan maatschappelijke impact. Ze wil managers en adviseurs leren hoe ze storytelling en -listening zélf in kunnen zetten. Zodat zij een cruciale 21st century skill ontwikkelen waarmee ze bewust mensen kunnen verbinden. Zeker nu in 2020 ieders wereld op zijn kop is komen te staan en het nóg belangrijker is geworden om afstand tussen mensen te overbruggen. Letterlijk én figuurlijk.

Hélène ontwikkelde onder andere de corporate story van het ministerie van EZK, het verhaal van het CIBG en werkt momenteel aan de corporate story van de Diens Publiek en Communicatie van het ministerie van AZ. Ze gaf tientallen workshops en trainingen storytelling en ontwikkelt regelmatig producten en modellen (o.a. samen met het ministerie van BZK), die helpen om storytelling echt maatschappelijk nut te geven. Wat haar betreft gaat het om de kunst van het vertellen met impact, het luisteren met empathie en de vaardigheid om daar de juiste momenten en vormen voor te creëren.

Bovendien speelt en regisseert Hélène met heel veel liefde en plezier in het theater. Ook daar zoekt ze altijd naar manieren om een boodschap met impact over te brengen door de emotie en verbeelding die het verhaal triggert.

Let’s change the system!

Wijnand van Oene

Wijnand van Oene

InsideStory

Wijnand en Hélène zijn partners in zaken én in het leven. Net als Hélène heeft Wijnand de opleiding tot Chief Storytelling bij de Storytelling Academy afgerond en heeft het werken met verhalen bij hem een centrale plek in zijn hart veroverd. Hij is gefascineerd door hoe in de verhalen die wij elkaar vertellen  cruciale informatie verstopt zit over onze individuele en collectieve identiteit. Missies, visies of kernwaarden lopen het gevaar holle frases te blijven, tenzij ze geladen worden met én door verhalen over concrete ervaringen van echte mensen. Zodat die verhalen verteld en geleefd worden door management en medewerkers.

Hij heeft een uitgebreide achtergrond in recruitment en werving en selectie. Daardoor kijkt hij altijd met een HR-bril naar de manier waarop verhalen kunnen helpen om niet alleen de juiste mensen te vinden, maar om ze wezenlijk met de organisatie verbinden. Hij stelt scherpe, soms pittige vragen, maar weet daarmee feilloos de connectie te maken die nodig is om samen tot de kern te komen. Wijnand is als een vis in het water in diepteinterviews en -onderzoeken en op ieder moment waarop een compleet out-of-the-box idee voor een nieuw model of product (zoals DE NEWSROOM) het verschil kan maken.

Samen met Hélène voerde Wijnand al vele opdrachten uit, zoals voor het Rijksvastgoedbedrijf, de Huurcommissie en Pivoton. Zelf adviseert hij over storytelling in HRM-vraagstukken en geeft hij workshops storytelling in strategisch recruitment via CareerStories. Bovendien runt Wijnand de back office van InsideStory en zorgt hij dat de relatie en de administratie op orde zijn, zodat opdrachtgevers én samenwerkingspartners soepel met InsideStory kunnen en willen blijven samenwerken.

Suzanne Verhees

Suzanne Verhees

Helder in Woord

Suzanne is verhalencoach en storyteller en helpt bedrijven en personen bij het (terug)vinden en vormen van hun kernverhaal. Daar waar het vuur brandt, dat is waar Suzanne naar op zoek is. Waar sta je voor? Wat is je unieke kracht, eigenschap of expertise? Waar wil je naartoe? En welke eigen ervaringsverhalen bekrachtigen je overtuiging? Suzanne zoekt en vindt het kernverhaal voor bedrijven en personen, als start voor krachtige en authentieke communicatie die hen helpt zichzelf beter te positioneren en meer impact te hebben. Met haar jarenlange ervaring als senior communicatieadviseur, weet Suzanne haar kennis van verhalen naadloos met communicatievraagstukken te verbinden. Ze is een daadkrachtige adviseur en enthousiaste sparringpartner, die je bovendien om een boodschap kan sturen in je organisatie. Ze heeft een heldere en scherpe pen, maar begeleidt met zichtbaar plezier net zo graag workshops en groepssessies.

Op dit moment ontwikkelt en introduceert Suzanne vanuit InsideStory de corporate story van het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit.

Ric Berretty

Ric Berretty

Experience Concepts

Ric regisseert belevingen. Met een brein dat bruist van nieuwe ideeën en frisse concepten om mensen bij elkaar te brengen. Met Experience Concepts helpt hij bedrijven de beleving van hun gasten, klanten, bezoekers te optimaliseren. Ric is een ideeënkanon, verhalenverteller en belevingsregisseur en  ontwikkelt en realiseert belevingsconcepten. Hij gebruikt humor, helderheid en de kracht van verhalen. Van speeltuinen en stadsparken tot musea en bezoekerscentra.

Met Ric werken we samen op het moment dat beleving naar the next level gebracht moet worden. Als je denkt dat je een goed idee hebt, maakt Ric het geweldig. Hij begrijpt publiek en menselijke beleving als geen ander en dompelt mensen kopje onder in het verhaal. Samen met Ric ontwikkelde InsideStory o.a. DE NEWSROOM in opdracht van het CIBG.

Ook delen Hélène en Ric de liefde voor theater, waar zij allebei al jaren regisseren, spelen en improviseren. Hun toneelvriendschap gaat een decennium terug, ver voor hun beide ondernemingen het licht zagen. Maar de basis van vertrouwen op elkaar en in elkaars kunnen is goud waard in ieder (nu dus ook zakelijk) creatief avontuur.

Iris van Egmond

Iris van Egmond

Resoul Rebels

Iris is van huis uit opgeleid als organisatie antropoloog en is daarmee een professioneel verwonderaar. Ze is geworden wat ze in aanleg al was. Haar hele leven al stelt ze vragen die iets raken of losmaken, waar een ander over heenkijkt of niet bij stilstaat. Van jongs af aan is ze ‘on a quest’ om steeds meer te ontdekken over hoe onze geest werkt en verweeft nu alles wat bruikbaar is om -juist ook in zakelijke context- tot de kern te komen. Dat steeds terugverbinden gaat nogal eens tegen de stroom van onze aangeleerde gewoontes in, maar als het gaat om onze resouling, is ze met liefde een beetje rebels. Om anderen de voor hun relevante bewustwording zelf te laten ontdekken en benutten, leerde ze coachen, groepen begeleiden, trajecten en interventies vormgeven. Sindsdien heeft ze de afgelopen 10 jaar vele managers geholpen met hun verandervraagstukken en ontwikkelopgaves.

InsideStory werkt graag met Iris samen als veranderexpertise nodig is in een opdracht. Wat haar voor ons uniek maakt is dat zij door haar antropologische achtergrond in verhalen en verhaallijnen denkt en mensen mee weet te nemen in de verhalen die ze zelf bewust of onbewust leven. Met wat logica, nieuwsgierigheid, lef en humor maakt zij het vaak verrassend eenvoudig om in beweging te brengen wat vast leek te zitten. Samen met Iris voerde InsideStory opdrachten uit voor onder andere het ministerie van Justitie & Veiligheid en de Huurcommissie.

Ons doel

InsideStory wil de kracht van verhalen en storytelling in handen geven van changemakers met hart voor de publieke zaak. We werken met leiders, managementteams, organisatie- en communicatieprofessionals die de mens binnen het systeem centraal zetten. Organisatiekantelaars die weten dat je niet alleen rationele maar ook emotionele motivatie bij elkaar moet brengen om effectief aan maatschappelijke doelen te werken.

InsideStory helpt je de verhalen van jouw organisatie om te toveren in een krachtig, strategisch instrument waarmee je mensen vanuit het hart weet te raken, te verbinden en te bewegen. Verhalen die je helpen samen te leren van wat er leeft en die je helpen bouwen aan waardevolle relaties tussen de mensen die het waar moeten maken. Zelfs op afstand!

Let’s change the system!

Pin It on Pinterest

Share This