Selecteer een pagina

Rode draad: Why, how, what en kernwaarden voor ondernemer in eerlijke handel

Joep van Bamboefietsen.nl is zelfstandig ondernemer en typeert zichzelf graag als ‘kansenmakelaar’. Hij is op zoek naar houvast in het vertellen van de verhalen over zijn handel in bamboe fietsframes. Hij importeert de frames uit Afrika, monteert ze hier af naar wens van de klant. Op die manier creëert hij tegelijkertijd werk voor ondernemers in Afrika. 

De uitdaging bij Joep is niet zozeer het boven water krijgen van het ‘waarom’ achter zijn werk. Joep is een echte wereldverbeteraar. Lastiger is het om de waarden en drijfveren die hem iedere dag weer uit zijn bed doen komen te vertalen in keuzes over taalgebruik, vormgeving en beeld, online communicatie en de herkenbaarheid van die kernwaarden in zijn product en service. Samen met Joep formuleerden we de why, how, what en de kernwaarden van zijn bedrijf en hielpen die vertalen die naar een praktische kapstok voor al zijn bevlogen verhalen.

Klein of groot, als je weet waar je voor staat kan je alles wat je zegt en doet daarop richten. Wij vinden het heerlijk om met bevlogen ondernemers zoals Joep te werken en de directe impact van ons werk te voelen. En we gunnen zijn onderneming en die van de framebouwers in Afrika groot succes!

Wil jij ook eenn krachtige rode draad door jouw verhalen? Neem contact met ons op!

 

InsideStory is een absolute aanrader wat mij betreft! Ik heb Hélène leren kennen als een zeer betrokken onderneemster. Ze komt snell ’to the point’ en heeft me goed geholpen met het praktisch maken van de rode draad voor mijn verhalen in de vorm van de why, how, what en kernwaarden van mijn bedrijf. Hierdoor ben ik beter in staat mijn communicatie vorm te (laten) geven en deze effectief te laten zijn. Het verhaal van mijn bedrijf verdient het om verteld te worden en daar heeft InsideStory me erg goed bij geholpen.
 
Joep van Ginderen

Eigenaar, Bamboe Fietsen

Pin It on Pinterest