Samen met Akertech – adviseurs en regisseurs in openbare ruimte – schreven we een plan voor omgevingscommunicatie. Een provinciale weg (en belangrijke slagader voor het gebied), in Noord-Brabant moest gerenoveerd worden. Dat zou voor aardig wat overlast in de omgeving zorgen. Een stevig plan van aanpak was de inzet om de aanbesteding voor dit project te winnen.
Omgevingscommunicatie kan in onze visie en die van Akertech zo veel meer dan informeren wat er gaat gebeuren en wanneer. Om het gevoel van overlast en hinder te verkleinen en betrokkenheid te vergroten, wilden wij de omwonenden zélf een rol geven in het vertellen van de verhalen over afgesloten toegangswegen, vastlopende kruispunten op de omrijroutes en andere ongemakken. Uiteraard gekoppeld aan de verhalen over hoe ze samen met het project oplossingen zochten. Samen met onze partner Story360 boden we bijvoorbeeld 360 graden videoreportages aan om wekelijks actuele verhalen over voortgang, successen en obstakels van binnenuit te vertellen.
Het voorstel is enthousiast ontvangen. Eerlijk is eerlijk, de opdracht is uiteindelijk naar een andere partij gegaan met het economisch meest voordelige voorstel. Zo gaat dat met aanbestedingen, maar wij zijn trots op wat we samen met Akertech hebben neergezet.
Weten hoe jij ook krachtige interventies met verhalen kanverwerken in je plannen? Neem contact met ons op!