Selecteer een pagina

Kennismiddag ‘Werken met verhalen’

In februari 2017 verzorgde InsideStory in opdracht van de Dienst Publiek en Communicatie (Ministerie van Algemene Zaken) een drie uur durende kennismiddag voor zo’n 100 communicatieprofessionals van de Rijksoverheid. Het thema: Werken met verhalen in corporate communicatie en verandering!

Hélène deelde die middag haar visie en ervaringen met het vertalen van theorie naar praktijk. Waarom zijn verhalen zulke krachtige communicatie-instrumenten en hoe kan je ze voor jouw doel aan het werk zetten? Wanneer is het werken met business storytelling als instrument wel of niet zinvol in communicatievraagstukken? Waarom speelt luisteren net zo’n belangrijke rol als vertellen en hoe kunnen  verhalen en narratieve technieken je helpen te leren van wat er leeft ?

Wat de uitdaging ook is waar je voor staat, eerst en voor alles moet je goed kijken of het soort effect en impact dat jij zoekt past bij wat verhalen je kunnen brengen. Aan het eind van de middag gingen zes groepjes aan de slag met praktijkvragen uit de groep deelnemers zelf die wij met hen hadden voorbereid.

Wat reacties van deelnemers:

  • Hélène gaf, naast het algemene verhaal over storytelling ook nog leuke tips en trucs en de mini workshops waren leuk1

  • Mooie variatie met theorie, praktijkverhalen en cases.

  • Enthousiasmerende spreker, Hélène. Vond het vooral interessant dat ze storytelling als business storytelling aanvliegt; daarmee kun je in externe communicatie van alles. Juist vanuit een zakelijk perspectief iets van de menselijke kant met emotie en gevoel brengen (zonder de zakelijke ‘waarheid’ uit het oog te verliezen), kan een waardevolle dimensie zijn binnen strategie, aanpak en inzet van middelenmix.

  • Goed om live bijgepraat te worden over de ins en outs van storytelling. En goed om daar vervolgens samen mee aan de slag te gaan. Dank!

Ook een kennissessie boeken over het werken met verhalen?  Neem contact op!

Pin It on Pinterest