Wat is business storytelling?

Wat is business storytelling? Welke rol kunnen verhalen en storytelling spelen in een organisatie? Business storytelling is een vorm van persuasieve, of narratieve communicatie, die zich specifiek richt op het emotioneel overtuigen of beïnvloeden van mensen. Business storytelling helpt om argumenten en rationele feiten in balans te brengen met emotie en beleving bij individuele mensen, in dienst van organisatiedoelen.

Verhalen zijn ervaringen. Deel je een verhaal, dan herbeleef je een ervaring en nodig je anderen uit de ervaring met je te delen. In business storytelling gaat het dus over persoonlijke verhalen en die van een organisatie die op een authentieke en overtuigende manier zijn opgebouwd en worden gedeeld. Het gaat dus niet alleen over het vertellen van verhalen, het gaat ook om het systematisch luisteren naar de verhalen die in en om een organisatie worden verteld. Het gebruik van verhalen en narratieve technieken is hierbij gericht op het boven water halen van de onderstroom aan emoties en ervaringen die leven én het leggen van een directe verbinding met onder andere medewerkers, management, (potentiële) klanten, relaties, consumenten en andere stakeholders.

Business storytelling heeft dus als doel niet alleen om informatie over te dragen, maar beoogt expliciet om mensen te betrekken en tot actie aan te zetten.

 

DOWNLOAD NU!

.

Jouw eigen verhaalkaart

Bouwstenen en opbouw van een goed verhaal

Tips om verhalen te vinden

 

Abonneer je op onze blogartikelen en ontvang direct de downloadlink in je e-mail

Hartelijk dank! Check je e-mail om de inschrijving te bevestigen.

Pin It on Pinterest

Share This