Selecteer een pagina

Inrichten storytellingfunctie

“Waarom bouwen wij zoveel muren en zo weinig bruggen?”

Paul van den Bergh

Hoe richt je de storytelling functie in in je organisatie?

Organizational storytelling is best complex. Het werken met verhalen geeft je allerlei mogelijkheden om mens en organisatie te verbinden. Niet alleen in de interne en externe communicatie, maar in alles wat jullie doen. Maar het consequent herkennen én grijpen van die kansen vraagt niet alleen om know how van storytelling. Je moet ook gevoel voor verhalen hebben, terwijl je tegelijkertijd de verantwoordelijkheden rond je verhalende aanpak moet organiseren. Wij kennen het klappen van die zweep, hebben kennis van beide kanten en helpen je erbij.

Storytellingprofs begeleiden je

Veel valt zelf te ontdekken, als je weet waar je moet beginnen en als je door krijgt ‘hoe’. Het is complex, maar geen rocket science. Het zelf uitvinden kost alleen ook tijd, geld en energie en waarschijnlijk heb je minder impact dan je wilde. Waarom laat je je niet inspireren en op weg helpen door professionals die die zoektocht al achter de rug hebben? Net als voor iedere nieuwe specialisatie die je een plek wil geven in je organisatie.

Snel van start met storytelling

Wil je (basis)kennis over het werken met verhalen in jouw eigen organisatie opbouwen en dus ook investeren in mensen, mandaat, budget en know how? Wij helpen je om snelle, trefzekere stappen  te zetten. Zie ons als jouw ‘organizational storytelling mentor’ en laat ons een tijdje met je meelopen en onze kennis, inzichten en ideeën met je delen. Van dit soort consultancy maken we maatwerk. Klikt het? Maak ons dan tot jullie ‘chief storytelling officers’ op afstand. Dan helpen we zo lang als jullie willen om alle verhaalkracht uit jullie organisatie te halen die erin zit.

Het Strategisch storytellingmodel van InsideStory

De ‘rode draad’ door onze eigen adviezen en begeleiding is ons Strategisch Storytellingmodel. Ben je communicatie-, HR-, verander- of organisatiespecialist? Dan hebben wij een mooie aanbieding voor jou. Lees hier meer over de ééndaagse training ‘Een dag aan de slag met het Strategisch Storytellingmodel’. Kort, krachtig, lekker interactief en helemaal gericht op het ontdekken van de kansen die jij hebt met de inzet van storytelling in jouw praktijk.

Geen idee of het iets voor jou is? Bel ons, je krijgt een eerlijk antwoord.

Strippenkaart voor advies, begeleiding en training?

In de jaren dat ik met Hélène heb mogen samenwerken in de directie Communicatie van het ministerie van Buitenlandse Zaken heb ik haar zien uitgroeien tot een senior professional met een passie voor storytelling. Daarbij kwamen haar kwaliteiten als theaterregisseur ook heel duidelijk naar voren.  Ze heeft het eindplaatje duidelijk voor ogen en weet daar in dialoog en samenwerking met anderen uitvoering aan te geven.

Zij heeft haar talenten ingezet om ‘het verhaal van BZ’ vorm te geven en deze corporate story op veel verschillende manieren door te vertalen naar de communicatie van BZ, intern en extern. Hélène kun je om een boodschap sturen en ze is daarnaast ook nog eens een plezierig mens en collega om mee samen te werken.

Ivar Nijhuis

Directeur Communicatie, Ministerie van Buitenlandse Zaken

Projecten

Ga naar de blogpagina

Pin It on Pinterest

Share This