Selecteer een pagina

Hoe

 

 

De gereedschapskist

De tools en werkvormen die InsideStory gebruikt zetten beleving en verbeelding centraal. Zelf ervaren is de motor achter actie. Ik werk zelf vooral vanuit de principes van (corporate) storytelling en appreciative inquiry (waarderend onderzoeken en ontwikkelen) en natuurlijk vanuit al mijn jaren ervaring in corporate en interne communicatie. Steeds vaker werk ik samen met specialisten die de aanpak nog krachtiger maken, zoals veranderspecialisten, organisatie-antropologen, maar ook serious game/experience designers en theatermakers. Want verhalen laten zich op tal van manieren vertellen, verbeelden en beleven!

Leren hoe je met verhalen werkt

Ik vind het belangrijk dat de organisatie zelf ook leert hoe je verhaalkracht aan het werk zet. InsideStory maakt voorstellen en plannen op maat en helpt je de activiteiten te plannen uit te voeren. Altijd op zo’n manier dat jij uiteindelijk zelf verder kan. Ik ben het liefst een ‘mentor’ voor jou en je collega’s. Want ook als je zelf kan schommelen, is een duwtje in de rug af en toe gewoon heel fijn. Dus ook al werken we met elkaar richting een concreet eindproduct zoals een corporate story, als InsideStory weer weg is weet jij hoe je met dat verhaal kan blijven bouwen aan impact.

Voor wie?

Ik werk veel en graag samen met changemakers uit de publieke sector en andere maatschappelijk gedreven organisaties. Mijn hart klopt voor mensen die zich iedere dag inzetten voor taaie maatschappelijke uitdagingen, hoe ingewikkeld die soms ook zijn. Verhalen en narratieve interventies kunnen de mensen voor en door wie dat werk wordt gedaan helpen om daar ‘purpose’ en richting in te vinden. En om die samen vast te houden.

Wat levert corporate storytelling je op?

Betrokken medewerkers, een leiderschapsteam dat krachtig en toch ontspannen richting geeft, een strategie die blijft plakken, waarden die herkend en geleefd worden, verandering die wél slaagt, energieke projectteams die werken vanuit hun ‘waarom’ en een organisatie met een krachtige en geloofwaardige identiteit voor medewerkers, klanten en relaties.

Zomaar een greep uit wat het werken met verhalen en narratieve interventies je kan opleveren. De basis voor het werk van InsideStory is een model dat ik zelf in de praktijk heb ontwikkeld; het Strategisch Storytellingmodel. We zien dit model niet als de heilige graal, maar het is wel heel handig om jou te helpen bepalen:

  • waar je moet beginnen;
  • hoe je losse initiatieven met verhalen in een bredere context zet;
  • hoe je hun impact vergroot;
  • hoe je verder kan bouwen aan een klimaat waarin het delen van ervaringen in de vorm van verhalen niet meer weg te denken is.

Strippenkaart voor advies, begeleiding en training?

 

[hotspotter id=1]

Ga naar de blogpagina

Pin It on Pinterest

Share This