Selecteer een pagina

Het strategisch storytellingmodel van InsideStory

Het fundament  onder al ons werk!

DOWNLOAD HIER

DE BOUWSTENEN EN OPBOUW VAN EEN GOED VERHAAL

Abonneer je op onze blogartikelen en ontvang direct de link!

Je wilt…

Een organisatie met een authentieke en geloofwaardige identiteit voor zowel medewerkers als klanten en relaties. Een organisatie met een purpose die herkend en geleefd wordt.

Daarvoor is verbinding vanuit het hart tussen mens en organisatie nodig. De natuurlijke kracht van verhalen kan je heel goed helpen om daaraan te bouwen!

Maar…

Het werken met verhalen heeft alleen échte impact als je vier dimensies op de juiste manier bij elkaar brengt:

VERHAAL – MOMENT – PUBLIEK – VORM

Hoe schep je de juiste omstandigheden waarin verhalen hun verbindende werk kunnen doen?

 

Ga verhalen richten…

Vanuit de organisatie identiteit ga je intern en extern verhalen vinden (gericht op speelveld en doel). Die maak je zichtbaar en groter.

 

…afstemmen en realiseren

Je zorgt ervoor dat verhalen elkaar gaan raken, overlappen en versterken. Dat doe je door een krachtige relatie tussen verhalen onderling te smeden en door de juiste randvoorwaarden te scheppen waaronder verhalen verteld, beluisterd, gedeeld, geanalyseerd en vastgelegd kunnen worden.

 

Blijf op de lange termijn luisteren, analyseren en bijstellen. En hou vol!

Voer regie op strategische storytelling

Je pleegt telkens nieuwe interventies, zodat telkens nieuwe verhalen ontstaan en worden gedeeld. Intern en extern, in je producten en dienstverlening, in je interne organisatie en personeelsbeleid en in je communicatie. Door verhalen systematisch te delen en hun betekenis te zien, leer je van wat er leeft en kan je bijsturen waar nodig.

Zo breng je langzaam maar zeker de ‘verhalenwereld’ van jouw organisatie tot leven en creëer je door de organisatie heen de ideale omstandigheden waarin individuele verhalen hun werk kunnen doen. Met een verhalend klimaat bouw je aan een wereld vol betekenis en zingeving en help je mens en organisatie te verbinden.

Creëer momentum voor impact

Zorg voor:

  • het juiste verhaal
  • op het juiste moment
  • voor het juiste publiek
  • in de juiste vorm

Afhankelijk van het doel dat je wil bereiken, kies je de vorm van de narratieve interventie die daarbij past.

Zo voer je regie op individuele verhalen

InsideStory helpt je

InsideStory traint, adviseert en begeleidt teams en individuen bij uitdagingen op het snijvlak van interne en corporate communicatie en organisatieontwikkeling. Precies daar waar verhalen en narratieve technieken voor jouw organisatie het verschil kunnen maken.

Neem nu contact op om te kijken waar de kansen liggen!

Wij helpen bouwen aan verhaallijnen waar iedereen zijn rol in voelt

InsideStory wil de kracht van verhalen en storytelling in handen geven van changemakers met hart voor de publieke zaak. We werken met leiders, managementteams, organisatie- en communicatieprofessionals die de mens binnen het systeem centraal zetten. Organisatiekantelaars die niet alleen rationele maar ook emotionele motivatie bij elkaar willen brengen rond maatschappelijke doelen. 

Wij weten hoe je met storytelling en narratieve technieken mensen mobiliseert. We helpen je de verhalen van jouw organisatie om te toveren in een krachtig, strategisch instrument waarmee je mensen vanuit het hart weet te raken en te bewegen en die je in staat stellen te leren van wat er leeft. Zo bouw je aan waardevolle relaties tussen de mensen die uiteindelijk samen het verschil moeten maken.

Let's change the system!

DOWNLOAD HIER

DE BOUWSTENEN EN OPBOUW VAN EEN GOED VERHAAL

Abonneer je op onze blogartikelen en ontvang direct de link!

Pin It on Pinterest

Share This