Het strategisch storytellingmodel van InsideStory

Het fundament  onder al ons werk!

DOWNLOAD ONS MODEL

Abonneer je op onze blogartikelen en krijg direct de link naar het Strategisch storytellingmodel van InsideStory in 1 A4!

Je wilt…

Een organisatie met een authentieke en geloofwaardige identiteit voor zowel medewerkers als klanten en relaties.

Daarvoor is verbinding vanuit het hart tussen mens en organisatie nodig. De natuurlijke kracht van verhalen kan je heel goed helpen om daaraan te bouwen!

Maar…

Het werken met verhalen heeft alleen échte impact als je vier dimensies op de juiste manier bij elkaar brengt:

VERHAAL – MOMENT – PUBLIEK – VORM

Hoe schep je de juiste omstandigheden waarin verhalen hun verbindende werk kunnen doen?

Ga verhalen richten…

Vanuit de organisatie identiteit ga je intern en extern verhalen vinden (gericht op speelveld en doel). Die maak je zichtbaar en groter.

 

…afstemmen en realiseren

Je zorgt ervoor dat verhalen elkaar gaan raken, overlappen en versterken. Dat doe je door een krachtige relatie tussen verhalen onderling te smeden en door de juiste randvoorwaarden te scheppen waaronder verhalen verteld, beluisterd, gedeeld, geanalyseerd en vastgelegd kunnen worden.

 

Blijf op de lange termijn luisteren, analyseren en bijstellen. En hou vol!

Voer regie op strategische storytelling

Je pleegt telkens nieuwe interventies, zodat telkens nieuwe verhalen ontstaan en worden gedeeld. Intern en extern, in je producten en dienstverlening, in je interne organisatie en personeelsbeleid en in je communicatie. Door verhalen systematisch te delen en hun betekenis te zien, leer je van wat er leeft en kan je bijsturen waar nodig.

Zo breng je langzaam maar zeker de ‘verhalenwereld’ van jouw organisatie tot leven en creëer je door de organisatie heen de ideale omstandigheden waarin individuele verhalen hun werk kunnen doen. Met een verhalend klimaat bouw je aan een wereld vol betekenis en zingeving en help je mens en organisatie te verbinden.

Creëer momentum voor impact

Zorg voor:

  • het juiste verhaal
  • op het juiste moment
  • voor het juiste publiek
  • in de juiste vorm

Afhankelijk van het doel dat je wil bereiken, kies je de vorm van de narratieve interventie die daarbij past.

Zo voer je regie op individuele verhalen

InsideStory helpt je

InsideStory traint, adviseert en begeleidt teams en individuen bij uitdagingen in leiderschapsontwikkeling, verandering en interne en corporate communicatie. Precies daar waar verhalen en narratieve technieken voor jou het verschil kunnen maken.

Neem nu contact op om te kijken waar de kansen liggen voor jouw organisatie!

 

FRISSE IDEEËN OPDOEN?


2 UUR BRAINSTORMEN

Wat kan storytelling toevoegen aan jouw project? 

Voor €250 (ex BTW) denken wij met je mee!

LEES MEER

Wij helpen bouwen aan menselijke organisaties

InsideStory wil de kracht van verhalen en business storytelling in handen geven van changemakers. We werken met leiders, organisatie-, verander-, communicatie- en HR-professionals die de mens binnen het systeem weer centraal willen zetten. Organisatiekantelaars die niet alleen rationele maar ook emotionele motivatie bij elkaar willen brengen rond organisatiedoelen. 

Wij hebben kennis van communicatie, kennis van HR én we hebben in de praktijk geleerd hoe je structuur brengt in corporate storytelling. We helpen je de verhalen van jouw organisatie om te toveren in een krachtig, strategisch instrument waarmee je mensen vanuit het hart weet te raken en te bewegen.

Let's change the system!

DOWNLOAD ONS MODEL

Abonneer je op onze blogartikelen en krijg direct de link naar het Strategisch storytellingmodel van InsideStory in 1 A4!

DOWNLOAD NU!

.

Het Strategisch storytellingmodel van InsideStory

in één A4

.

Abonneer je op onze blogartikelen en ontvang direct de downloadlink in je e-mail

Hartelijk dank! Check je e-mail om de inschrijving te bevestigen.

Pin It on Pinterest

Share This